Czego możesz się nauczyć od prawdziwej legendy Doliny Krzemowej i całego panteonu kultowych liderów? iż kluczem do sukcesu w skalowaniu biznesu nie jest talent, sieć znajomości czy nadzwyczajna strategia. Najważniejszy jest przedsiębiorczy umysł — swoiste nastawienie na przedsiębiorczość, które można kształtować i rozwijać.
Reid Hoffman — założyciel LinkedIn, inwestor w funduszu inwestycyjnym VC Greylock Partners — jest rozchwytywanym doradcą szefów firm i państw. W każdym odcinku swojego podcastu Masters of Scale rozmawia z innym gościem wizjonerem. Jego rozmówcami byli równocześnie liderzy kultowych firm takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele prekursorskich i bezprecedensowych start-upów, m.in. 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku.
Wszystkie barwne historie, wnikliwe analizy i wnioski współczesnych założycieli i liderów zostały zebrane w niniejszą książkę. Łączą się w niej w zestaw praktycznych, choć często sprzecznych z intuicją, zasad. Jak wpaść na korzystny pomysł i przekształcić go w skalowalny biznes? Czego możemy się nauczyć, słysząc „niepewne NIE"? Kiedy powinniśmy przestać słuchać naszych klientów? Które pożary należy gasić natychmiast, a którym można pozwolić się tlić? I czy próbując uczynić ten świat udoskonalonym miejscem, można zarobić jakieś pieniądze?(Odpowiedź: Tak. Lecz zyski i wartości muszą iść ze sobą w parze).
Dzięki tej książce poznasz nie tylko zwycięskie strategie współczesnych liderów skalowania, ale także dowiesz się o ich licznych i czasem naprawdę żenujących błędach, a także chwilach porażek. Ale co najważniejsze –ich historie pokażą Ci, jak przejść do fazy rozwoju, w której Twoja firma będzie osiągać wysokie i ekspresowo rosnące przychody przy jednoczesnych wysokich zyskach.
***
A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł jednocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów?Ta książka, łącząc wciągające historie z poręcznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły.
—ADAM GRANT, autor bestsellerów „New York Timesa" Leniwy umysł i Buntownicy oraz gospodarz podcastu TED WorkLife
Książka, którą trzeba wziąć ze sobą na bitwę, jaką jest budowanie marki albo kariery. Jest pełna należycie napisanych historii, lecz najważniejszym jej elementem są wnioski, które wydobywa z nich Hoffman — mocne, użyteczne i przystępne do zapamiętania.
—REED HASTINGS, współzałożyciel i dyrektor generalny Netflixa
Reid Hoffman wspaniale potrafi przejść prosto do sedna każdego przypadku biznesowego i zamienić go w niezapomnianą lekcję. Jeśli jesteś na etapie skalowania swej marki — lub po prostu uwielbiasz prawidłowo opowiedziane historie — to jest książka, w której się rozsmakujesz.
—BOB IGER, prezes i dyrektor wykonawczy The Walt Disney Company
Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy próbujesz wprowadzić zmianę w obszernej organizacji, zasady biznesowe przedstawione w tej książce pomogą ci wdrożyć swoją strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny.
—SATYA NADELLA, dyrektor generalny Microsoft Corporation
Aby móc być przywódcą z wizją i sercem, należy zacząć od słuchania i uczenia się od innych. Książka ta składa się z krótkich historii, z których każda stanowi oddzielną ważną lekcję. Jest pełna solidnych (czasem zaskakujących!) rad, które pomogą ci przyspieszyć twoją podróż.
—ANGELA AHRENDTS, była dyrektor generalny Burberry i szefowa działu Apple Retail