"Ważna książka, pomagająca zrozumieć niektóre podstawowe mechanizmy zmieniające nasz świat… Rzeczowa i wnikliwa".
Jim Collins, autor bestsellera "Od korzystnego do sporego"
"Zaskakująca książka… Bezonomika otworzy wam oczy na to, czym naprawdę jest Amazon, jak działa i czym prawdopodobnie się stanie".
John Huey, były redaktor naczelny „Time" i współautor, z Samem Waltonem, książki "Made in America"
"Bezonomika wyjaśnia lepiej od wszystkich dotychczasowych analiz, dlaczego przyzwyczajamy się coraz bardziej do życia według reguł ustalonych poprzez Amazon. Dumaine rozmawiał z wieloma dyrektorami producenta, poznał jej magazyny, wysłuchał obaw i prognoz konkurentów. W konsekwencji powstała wnikliwa opowieść o tym, jak Jeff Bezos zbudował swojego bilionowego kolosa dzięki genialnej dbałości o klienta".
Nir Eyal, autor bestsellerów "Skuszeni" i "Indistractable"
"Amazon zmienia nie tylko nasze zwyczaje zakupowe, lecz także metody zarządzania. Brian Dumaine pokazuje nam Amazon od środka, dzięki temu dowiadujemy się, jak Jeff Bezos i jego ludzie zapewnili firmie jej dzisiejszą pozycję. Amazon zmienił reguły gry i stał się jednym z najbardziej drapieżnych, nienasyconych i bezprecedensowych start-upów Ameryki. Jeszcze dziś kupcie Bezonomikę".
Michael Useem, profesor i dyrektor Wharton Leadership Center na University of Pennsylvania
"Jeśli chcecie poznać Amazon – naprawdę go poznać (a kto aby nie chciał?) – musicie przeczytać Bezonomikę. Dzięki gruntownie udokumentowanej,dostępnej książce Briana Dumaine’a ujrzycie wnętrze tego zagadkowego lewiatana, który ustala świeże zasady biznesu i zmienia świat".
Andy Serwer, redaktor naczelny „Yahoo! Finance"
"Jak Amazon dokonał tego wszelkiego? Po przeczytaniu książki Dumaine’a będziecie zafascynowani czarodziejską mocą tego technicznego giganta".David A. Vise, laureat Nagrody Pulitzera, współautor "Google Story. Opowieść o firmie, która zmieniła świat"
"Bezonomika to nie tylko książka o Amazonie, ale też o rewolucji technicznej, która dokonuje się na naszych oczach. Brian Dumaine opowiada o niepowstrzymanym postępie tej rewolucji, który opiera się na innowacjach w dziedzinie baz danych, sztucznej inteligencji, maszyn uczących się, robotyki i Internetu rzeczy… Niezmiernie zajmująca książka".
Andy Karsner, główny strateg i „kosmiczny kowboj" w Google X
***
Dziennikarz miesięcznika „Fortune" i zdobywca wielu nagród napisał wnikliwą, odkrywczą i obiektywną książkę o modelu biznesu marki Amazon, nazwanym „bezonomiką". Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika inicjuje kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swych czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej produktywną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swych dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych ekspresowo z rozsianych po całym globie magazynów producenta. Lecz ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technika coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z producenta i spoza niej. W swej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieprzerwaną postępowość, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz pokaźniejszą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine przedstawia, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.
W książce jest także mowa o firmach, znacznych i nieznacznych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.
Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
***
Brian Dumaine jest nagradzanym dziennikarzem, współredaktorem magazynu „Fortune". Oprócz "Bezonomiki" napisał "The Plot to Save the Planet" [Spisek w celu ratowania planety], jest także współautorem książki "Go Long: Why Long – Term Thinking is Your Best Short-Term Strategy" [Na dłuższą metę: dlaczego myślenie długofalowe jest najlepszą strategią krótkoterminową]. Mieszka wraz z żoną w Nowym Jorku.
Tytuł Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze marki na świecie Autor Brian Dumaine Tłumacz Władysław Jeżewski Wydawnictwo Studio Emka EAN 9788366142664 ISBN 9788366142664 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 352 Format 15x22.7x2.5 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.507 kg