Monografia "Nauki ekonomiczne wobec wyzwań współczesnej gospodarki. Zarządzanie - przywództwo - komunikacja" to drugi tom rozważań nad bieżącymi problemami gospodarczymi. Zakres książki obejmuje zagadnienia z zróżnicowanych dyscyplin naukowych, takich jak ekonomia i nauki o zarządzaniu.
zebrane publikacje znamionuje aktualność tematu, a także dociekliwość badawcza młodych adeptów nauki. W części pierwszej, poświęconej ekonomii, zwrócono uwagę na problemy związane z rynkiem pracy nierejestrowanej.
W oparciu o skalę zjawiska omówiono strukturę realizowanej pracy, scharakteryzowano uczestników obszaru nierejestrowanego, a także przedstawiono motywację do podjęcia takiej aktywności. Wśród poruszanych tematów skupiono się także na przywództwie i roli inteligencji emocjonalnej wśród managerów i liderów.
W monografii zwrócono na dodatek uwagę na aspekty związane z komunikacją marketingową, która w oparciu o real-time marketing jest prezentowana jako wydajny sposób kreowania marki wśród klientów. Przybliżono również tematykę związaną z rozwijającym się i zyskującym na znaczeniu obszarem big data, na ogół jego szansami i wyzwaniami.
Dość duży obszar rozważań teoretyczno-empirycznych umożliwił zaprezentowanie wybranych wyzwań, przed którymi stoją organizacje i osoby zarządzające nimi. Przedstawione w monografii wnioski zostały oparte na wynikach prowadzonych badań i z całą pewnością mogą być inspiracją do interesującej dyskusji, a także dalszych studiów.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.