W pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich pograniczach, w tym też na pograniczu polsko-czeskim, można zauważyć intensyfikację różnych działań posiadających na celu pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej.
Służą one m.in. Zacieraniu granic i podziałów między państwami przygranicznymi czy też kształtowaniu nowej ich jakości. Doprowadziło to m.in. Do wzrostu podaży na rynku usług kultury pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany w zachowaniach polskich i czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w konsekwencji do wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług kultury.
Rynku bardzo specyficznego (chociażby ze względu na ciągle istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd szczególnie słabo rozpoznanego, a także opisanego. Prezentowana książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania (zwłaszcza marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii, socjologii, a także sfery kultury.
Przyjętym celom pracy, a także postępowaniu badawczemu podporządkowana została struktura książki obejmująca dwie warstwy: teoretyczną oraz empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono kluczowym z punktu widzenia podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze.
W rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo rozpoznanej kategorii, jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym celem rozdziału trzeciego była charakterystyka transgranicznego rynku usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn – Czeski Cieszyn.
Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego granicą. W rozdziale czwartym przedstawiono uwarunkowania kształtowania się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury. Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym.
W rozdziale szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu kształtowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku usług kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu, a także dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych.
Skoncentrowano się zwłaszcza na działaniach marketingowych wykonywanych na trzech poziomach: badań transgranicznego rynku, jego segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów marketingowych. Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług.
Tytuł Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług Autor Łukasz Wróblewski Wydawnictwo PWE EAN 9788320824131 ISBN 9788320824131 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing ilość stron 336 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie 1