"Książka ta ma pomóc menedżerom zrozumieć istotę rewolucyjnej innowacji i to, jak na nią reagować. Wyszukacie w niej opis narzędzi, które pozwalają pojąć, jakie są źródła tego zjawiska i jak sobie z nim radzić.
Przesłanie książki jest następujące: istnieją dowody na to,przełomową innowacją da się zarządzić, jednakże proste recepty - jak choćby zalecenie, aby zacząć tworzyć innowację w środku własnej organizacji zanim zmusi nas do tego konkurencja - rzadko okazują się sprawne.
Za to rozwijanie produktów metodą prób i błędów rodem z epoki przedchristensenowskiej wciąż zdaje się działać w świecie pełnym przełomów. Chaos i wątpliwości zostaną rozwiane, a menedżerowie zyskają szansę zmiany nastawienia i przyjęcia, przynajmniej do pewnego stopnia, kontroli nad przyszłością ich biznesów.
Chciałbym zamienić niepohamowany lęk w ostrożną nadzieję. To nie jest książka, która ma pogrzebać ideę bezprecedensowej innowacji. Ma on pomóc jej się odrodzić i utrzymać ikoniczny status." Z przedmowy Powyższy opis pochodzi od wydawcy.