sprawdź, CO ŁĄCZY firmy, KTÓRE ODNOTOWUJĄ genialnie WYNIKI DOWIEDZ SIĘ, JAK UMIEJĘTNIE PROWADZIĆ producenta DO SUKCESU POZNAJ TRZY nieszablonowE REGUŁY: WYSOKA JAKOŚ WAŻNIEJSZA aniżeli NISKA cena PRZYCHÓD WAŻNIEJSZY KOSZT NIE MA INNYCH REGUŁ \"U podstaw badań nieszablonowych firm leży naturalne zainteresowanie wielkością.
Niestety, takie badania nie za każdym razem prowadzą do ważnych wniosków. Wyjaśnienia przyczyn wzlotów i upadków firm osiągających najkorzystniejsze wyniki ograniczają się nieraz do ukazujenia zbioru nieprawdopodobnych i niemożliwych do powtórzenia zdarzeń.
Ich konsekwencją jest niedużo więcej ciekawa biografia marki, które nie pozwala sformułować ważnych uogólnień. By wyjść poza miłą dla ucha opowieść, należy wyizolować wpływ solidnych działań danej producenta na jej wyniki od innych znacznych czynników, takich jak struktura branży, tempo i charakter zmian technicznych, nieprzewidywalność otoczenia regulacyjnego, zjawiska globalne itd.
czy choćby ślepy traf. Wszystkie one składają się na tzw. Szum systemowy. My zaś musimy dowiedzieć się, jak je filtrować, jeśli zależy nam na tym, żeby usłyszeć pośród nich sygnał (niekiedy niezwykle słaby), wywołany przez te działania firm, które rzeczywiście wpływają na ich wyniki.
A zatem posiadając na uwadze wspomniany cel, nasze poszukiwania czynników napędzających doskonalsze, długoterminowe wyniki, zaczęliśmy od całkowicie odmiennego założenia: iż to, co decyduje o błyskotliwym sukcesie, wcale nie jest oczywiste.\" Z Rozdziału I