"Pierwsze wydanie podręcznika ukazało się w 1982 roku. To w nim po raz pierwszy użyto pojęcia,,zarządzanie cenami". Wcześniej mówiono albo o teorii cen - w podejściu akademicko-teoretycznym, nauczanym zwykle przez ekonomistów, albo o polityce cenowej - w podejściu bardziej zorientowanym na praktykę.
Pojęcie,,zarządzanie cenami" miało być wyrazem ambicji połączenia obu sfer. I ten właśnie cel jest podstawą czwartego już wydania podręcznika. Czytelnik dostaje do rąk książkę, która ma zarówno potężne podstawy teoretyczne, jak i wartość poręczną.
Za taką integrację ręczy na dodatek duet autorów: naukowiec - Martin Fassnacht i praktyk - Hermann Simon. Książka skierowana jest w równej mierze do studentów, naukowców, przedsiębiorców i menedżerów. Czwarte wydanie zostało kompletnie zaktualizowane.
W celu połączenia teorii i praktycznego znaczenia omawianych zagadnień, wszelkie pokazujene koncepcje zilustrowane zostały opisami przypadków z praktyki biznesowej. Stało się to możliwe dzięki dostępowi do doświadczeń producenta Simon-Kucher & Partners, światowego lidera rynku doradztwa cenowego." Z przedmowy Powyższy opis pochodzi od wydawcy.