Niniejsza książka jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne artykułów. Wykorzystywane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów bądź cech specyficznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr i usług (tzw. Address Model, a także bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis). W przeciwieństwie jednak do głównego nurtu badań marketingowych z dziedziny strategii produktowych, w książce tej stosowane jest podejście ekonomiczne, opierające się na analizie równowag w modelach teoriogrowych. Uzyskane w ten sposób predykcje teoretyczne są następnie zestawiane z wynikami eksperymentów ekonomicznych.
W publikacji przedstawione pozostały nie tylko wyniki badań eksperymentalnych dotyczących zróżnicowania artykułów,w dodatku opisana pozostała historia powstania ekonomii eksperymentalnej, ewolucja, której podlegała w czasie tworzenia się, a także obowiązująca metodologia przeprowadzania badań eksperymentalnych. Wykonany i skrupulatnie opisany został także autorski eksperyment zezwalający Czytelnikowi zapoznać się z tą jakże ciekawą metodą badawczą od strony ergonomicznej.
Książka adresowana jest do osób niebanalnych się tematyką strategii produktowych - zwłaszcza strategii nakierowanych na rozszerzenie konkurencyjności, jak jeszcze do tych, które chciałyby poznać ekonomię eksperymentalną i nauczyć się, jak przeprowadzać badania eksperymentalne.
ISBN: 9788375568998
Kod paskowy: 9788375568998
Autorzy: Kusztelak Przemysław
Wydanie: 2
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 258
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.43
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka