Nie dziw się, że klient reaguje jak kupiec, skoro ty zachowujesz się jak sprzedawca.
W psychologii sprzedaży roi się od samozwańczych guru proponujących mniej albo bardziej wyrafinowane techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z wiedzą naukową nie posiadają dużo wspólnego, a i ich produktywność pozostawia sporo do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera dzwoniącego z ofertą niezrównanego ubezpieczenia albo fantastycznej oferty telewizji kablowej?).
Paweł Fortuna, doświadczony psycholog biznesu i trener, pokazuje, że efektywna komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji. Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek proponuje sprzedawcom grę w „białe szachy" – sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem poszukiwanie najkorzystniejszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania oznacza realizację w przestrzeni handlu takich wartości jak uczciwość i prawda, działanie pozbawione manipulowania i ukrytych intencji oraz sposób na tworzenie społeczności zadowolonych kupujących.
„Sprzedaż bez sprzedawania" jest książką nieszablonową pod co najmniej czterema względami. Po pierwsze, stanowi przegląd palących i realnych problemów, z jakimi spotykają się wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj biznesu, jakim się zajmują. Po drugie, autor nie zadowala się tylko stworzeniem rzetelnego opisu zagrożeń i dylematów, lecz także ukazuje własne propozycje ich rozwiązań, z precyzyjnymi wskazówkami co i jak należy robić. Po trzecie, jego porady są ugruntowane w konkretnej wiedzy na temat psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka w organizacji, co broni nas czytelników przed merytorycznymi nadużyciami, jakie pojawiają się (zbyt) niejednokrotnie w poradnikach, a które wywołane są wybujałą fantazją piszących albo wręcz brakiem wiedzy. I wreszcie po czwarte, książka jest napisana w sposób zrozumiały (co wciąż jest wyjątkiem w polskim piśmiennictwie naukowym), a na dodatek ze swadą i humorem. Wymienić można chociażby iście fason, w jakim pokazane są przykłady działania Systemu 1 i Systemu 2 w codzienności działań sprzedażowych. Sądzę iż prof. Kahneman mógłby śmiało posiłkować się nimi w swych wystąpieniach.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Rafała Ohme
ISBN: 9788301197803
Kod paskowy: 9788301197803
Autorzy: Fortuna Paweł
Kod wydawcy: 20411
ilość stron: 366
Format: 20.5x14.7
Głębokość (mm): 22
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka