Publikacja podejmuje pionierski obszar tematyczny, dotyczący związków sztuki i biznesu z perspektywy ekspertów reprezentujących przeróżne dziedziny wiedzy. Demonstruje pokaźne spojrzenie na to, co sztuka może oferować dla praktyki zarządzania, przewagi konkurencyjnej, czy w ogóle rozwoju firmy. Jej celem jest ukazanie sztuki nie tylko jako inspiracji dla biznesu,wyróznionie narzędzi, które pozwolą wykorzystać jej potencjał w rozwiązywaniu określonych problemów. Książka skierowana jest do badaczy zajmujących się problematyką związków sztuki i biznesu, słuchaczy studiów podyplomowych i menedżerów, przedsiębiorców, specjalistów HR i osób zajmujących się marketingiem.
"Racją istnienia sztuki jest nie tylko odziaływanie na sferę mentalną i emocjonalną człowieka, lecz ich związek z realną rzeczywistością. Oferując niekonwencjonalne środki wyrazu, stymulując zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości i proponując wyjątkowe instrumentarium cyklu twórczego - sztuka może stanowić nie tylko źródło inspiracji, lecz także realną przestrzeń kreowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów." - napisała we wprowadzeniu redaktor naukowa książki, Agnieszka Wojtczuk-Turek. I to właśnie ukazaniu niezliczonych możliwości korzystania z kreatywności służą zróżnicowane studia przypadków przedstawione w poszczególnych rozdziałach (…). Przykłady są nie tylko najróżniejsze,w dodatku ich świeżość spojrzenia czy interpretacji jest odmienna. W książce omówione są zagadnienia takie jak: partnerstwo kreatywne, CSR, wpływ designu na budzenie emocji klientów - Experience Economy, oraz inne, mało do tej pory niedużo eksplorowane, zagadnienia. Publikacją powinni zainteresować się badacze zajmujący się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań oraz badaniami z zakresu przywództwa. Książka będzie też pożądaną literaturą uzupełniającą dla studentów wszystkich stopni, wraz z doktorantami, zgłębiającymi ekonomiczne i zarządcze konteksty kultury.
Prof. Zw. Dr hab. Dorota Ilczuk