Znaj(dź) swego klienta.
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju artykułu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do osiągalnie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu albo usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spomiędzy poinformowanych?
I tu wkracza growth hacking. Jego głównym celem jest osiągnięcie prędkiego wzrostu firmy przez powiększenie liczby klientów, przychodów lub rozpoznawalności firmy. W przeciwieństwie do tradycyjnych strategii marketingowych jest oparte na kreatywnym zastosowaniu technice, korzystaniu z informacji i eksperymentów, by pozyskiwać, utrzymywać i rozwijać bazę klientów. Jak to działa w praktyce i jak możesz wdrożyć growth hacking w swej działalności zawodowej? Tego się dowiesz z tej książki.
Sukces w growth hackingu opiera się na ścisłym przestrzeganiu cyklu wzrostu, który to cykl składa się z następujących etapów: