Książka stanowi rezultat projektu badawczego prowadzonego w latach 2021–2023, zrealizowanego dzięki wsparciu Uniwersytetu Warszawskiego w ramach Priorytetowego Obszaru Badawczego V programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza ".
Pragnę podkreślić znaczenie podjętej tematyki w aspekcie teoriopoznawczym i użytecznym oraz właściwe przygotowanie i przeprowadzenie procedury badawczej – jednocześnie w części pierwszej, dotyczącej przeglądu literatury, jak i w odniesieniu do badań empirycznych. Oceniana monografia wypełnia lukę w literaturze poświęconej zagadnieniom akceptacji konsumenckiej w kontekście jednostajnej wartości konsumenckiej na rynku produktów spożywczych.
Z recenzji dr hab. Hanny Górskiej-Warsewicz, prof. SGGW
Książka wypełnia trzy wyjątkowo znaczne pola badawcze. Po pierwsze dotyczy systematyki ujęć koncepcji teoretycznych związanych z kategorią wartości konsumenckiej. Po drugie obejmuje zagadnienia analizy bibliometrycznej i systematycznego przeglądu literatury i ich roli w identyfikacji luki badawczej. Po trzecie posiada wyniki własnych badań empirycznych z wykorzystaniem eksploracyjnego podejścia jakościowego (technologia persony), wywiadów eksperckich, a także ilościowego modelu eksplanacyjnego rodzaju SEM. Wszystkie wątki w książce posiadają charakter nowoczesny, są ujęte w wyjątkowo spójny i powiązany wewnętrznie sposób. Każda część pracy jest opatrzona odpowiednim wstępem i przedstawieniem celu, pytań lub hipotez badawczych, które następnie są weryfikowane i komentowane. Stanowi to obszerny walor książki. Jest to pozycja wypełniająca istniejącą lukę badawczą w polskiej literaturze z tego zakresu.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Adama Sagana