Zagrożenie, a może szansa? To zależy od Ciebie! Kryzys to czas, w którym niemało podmiotów gospodarczych i wielu klientów przeżywa nieprzystępne chwile. Niedostatki wolnych środków, niepewność przyszłości, nieprzewidziane zmiany przepisów, wydarzenia na świecie i w kraju, na które nie mamy wpływu - wszystkie te czynniki mogą spowodować,podczas rozmowy handlowej sprzedawca usłyszy od potencjalnego klienta: "Nie, nie teraz.
Przepraszam,teraz mamy inne priorytety". I nie sfinalizuje transakcji. Tak, kryzys to bezspornie jest zagrożenie i szeroka przeszkoda w realizacji planów sprzedaży. Ba, kryzys to zagrożenie dla egzystencji wielu firm!
Z drugiej strony są branże, przedsiębiorstwa, pojedynczy biznesmeni oraz handlowcy, dla których kryzys to czas rozkwitu. Ponieważ oferują ludziom coś, co jest im niezbędne. Albo coś, co zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa.
Albo po prostu byli w stanie dotrzeć do klienta i przekonać go, iż akurat ich produkt lub usługa jest tym, co w kryzysie przyda się wyjątkowo. Sytuacja kryzysu bowiem wymaga nie tylko znajomości narzędzi i technik sprzedażowych.
Skuteczni sprzedawcy posiadają je oczywiście opanowane do perfekcji bez względu na okoliczności, ale dysponują czymś jeszcze - kreatywnością, która pozwala im twórczo się do nich adaptować. Prawda jest taka, iż na to, co się dzieje, nie mamy pokaźniejszego wpływu, ale mamy wpływ na to, co jesteśmy w stanie zrobić, a przez to także na efekty, jakie uzyskamy.