Złów złotą rybkę w oceanie internetu! Wiek XXI to epoka danych. A może raczej: nadmiaru informacji. Internet w coraz mniejszym stopniu jest źródłem cennej wiedzy, przypomina raczej śmietnik przepełniony fake newsami i milionami bodźców oddziałujących na odbiorców w każdej sekundzie.
Do tego stanu rzeczy przyczyniają się także marketerzy, którzy w obliczu ślepoty bannerowej czy także programów do blokowania reklam szukają coraz efektywniejszych metod przykucia uwagi odbiorcy. Nie jest to proste.
Według niektórych źródeł średni czas koncentracji kupujących w ostatnich latach spadł do 8 sekund - to podobno tyle, ile trwa utrzymanie uwagi poprzez złotą rybkę. Dlatego sposobem na rozszerzenie zainteresowania internetowych "złotych rybek" miał być content marketing, czyli marketing treści.
Jednak ten popularny nurt, realizowany w niewłaściwy sposób, wcale nie prowadzi do osiągnięcia zadowalających efektów. Zamiast tego sprawia jeszcze większy chaos komunikacyjny. Jak temu zaradzić? Tu z pomocą przychodzi Justyna Bakalarska-Stankiewicz, autorka książki, z której dowiesz się między innymi: Czego content manager może się nauczyć z oper mydlanych? Dlaczego o swoim odbiorcy powinieneś myśleć jak o przyjacielu? Czy content marketing sprzedaje? Czemu panda, pingwin i koliber powinny posiadać wpływ na Twoją strategię? Jak być SMART przy określaniu celów w marketingu treści? W czym marketer powinien upodobnić się do Jezusa? Czy Twoja marka to Mędrzec czy Błazen? Jak pisać do odbiorców, którzy nie czytają? A także wielu innych rzeczy, dzięki którym stworzysz naprawdę wydajną strategię contentmarketingową dla swej marki i marki osobistej.