Akumulatory są stworzone w technice AGM VRLA i przede wszystkim asygnowane m.in.: do zastosowania w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych oraz z przetwornicami napięcia.
Akumulatory żelowe charakteryzują się budową wewnętrzną opartą na separatorach wytwarzanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są między ołowianymi płytkami w środku zasobnika energii w akumulatorze.
dopełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie automatycznego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w chwili wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia we wnętrzu akumulatora, powodując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz obudowy, uniemożliwiając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji w głównej mierze dochodzi w momencie przeładowywania akumulatora.
obudowa akumulatora tworzona jest z materiału typu ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR rodzaju DEEP CYCLE - Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, żeby mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie cykl ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego charakterystyczne akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika. Płyty w akumulatorach typu Deep Cycle mają gęstszy materiał aktywny niż płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki czemu są wytrzymalsze na obciążenia wywoływane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej lub obszerności.
użycie: