Akumulatory są tworzone w technologii AGM (Absorbent Glass Mat) VRLA i z zasady przeznaczone m.in.: do zastosowania w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych oraz z przetwornicami napięcia.
Akumulatory typu AGM VRLA cechują się budową wewnętrzną opartą na separatorach wyprodukowanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są między ołowianymi płytkami wewnątrz zasobnika energii w akumulatorze.
dopełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie automatycznego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w chwili wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia we wnętrzu akumulatora, powodując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz pokrywy, zapobiegając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji w głównej mierze dochodzi w momencie przeładowywania akumulatora.
pokrywa akumulatora stworzona jest z materiału rodzaju ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR rodzaju DEEP CYCLE - Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, aby mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie cykl ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego standardowe akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika. Płyty w akumulatorach typu Deep Cycle posiadają gęstszy materiał aktywny niż płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki temu są wytrzymalsze na obciążenia wywoływane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej lub pojemności.
użycie: