AKUMULATOR ŻELOWY DEEP CYCLE MAXX 200AH 12V Akumulatory są stworzone w technice VRLA i przeważnie przeznaczone m.in.: do użycia w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych oraz z przetwornicami napięcia.
- Najlepiej sprawdzają się w układach ładowania buforowego, jednak mogą byćużywane w aplikacjach, w których akumulatory pracują cyklicznie.
- znamionują się wysoką odpornością na głębokie rozładowania. Dla głębokości rozładowania do 50 % mają około 650 cykli pracy.
- świetnie absorbują gazy.
- Projektowana żywotność wynosi 8-10 lat dla 20-25°C.
- Nie wymagają uzupełniania albo zamiany elektrolitu
- Mogą pracować w dowolnej pozycji
- znamionują się wysoką sprawnością i skutecznością
- Wysoka niepodatność na uszkodzenia mechaniczne i wysokie temperatury
- Bezpieczne w wykorzystywaniu - akumulator szczelnie zamknięty (VRLA) bez możliwości wycieku
Akumulatory żelowe cechują się budową wewnętrzną opartą na separatorach stworzonych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są pomiędzy ołowianymi płytkami w środku zasobnika energii w akumulatorze.
uzupełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie automatycznego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w momencie wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia we wnętrzu akumulatora, powodując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz pokrywy, uniemożliwiając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji typowo dochodzi w momencie przeładowywania akumulatora.
pokrywa akumulatora wytworzona jest z materiału rodzaju ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR rodzaju DEEP CYCLE - Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, aby mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie proces ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego typowe akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika. Płyty w akumulatorach rodzaju Deep Cycle mają gęstszy materiał aktywny aniżeli płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki czemu są wytrzymalsze na obciążenia wywoływane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej albo pojemności.
wykorzystanie:
- Układy zasilania awaryjnego (zasilacze UPS, przetwornice)
- Systemy alarmowe, p.poż
- Instalacje fotowoltaiczne
- Systemy kontroli dostępu
- Zasilanie kas i drukarek fiskalnych
- Systemy telewizji przemysłowej
- Zasilanie zabawek elektrycznych
- Systemy telekomunikacyjne
- Systemu oświetlenia zapasowego
- Zasilanie wyposażenia medycznego
- Zasilanie pojazdów elektrycznych (motocykle, quady, skutery, kosiarki, łódki, motorówki itp.)
- Zasilanie maszyn przenośnych (wózki inwalidzkie, golfowe, wózki widłowe, maszyny czyszczące)