między dziennikarstwem a public relations istnieją wielorakie związki. Na przykład część tworzyw w kampaniach public relations jest umieszczana w mediach. Dla specjalistów z dziedziny PR bardzo ważne są wiedza i umiejętności dziennikarskie. Poza tym znajomość środowiska dziennikarskiego w public relations ma kluczowe znaczenie w media relations. Punktów stycznych obu dziedzin jest wyraźnie więcej, o czym świadczy też to, iż w uczelniach kształcących dziennikarzy są wykładane przedmioty związane z public relations.
W XXI wieku obserwujemy rozwój mediów masowych: rosnącą liczbę kanałów i różnicowanie się form przekazu, przekształcenia instytucjonalne, zmiany rynkowe i dotyczące odbioru. Jeżeli chodzi o skutki społeczne, to jedne zmiany mogą oznaczać korzyści, inne zaś wzbudzają uzasadniony niepokój. Nie jest to obojętne ani dla dziennikarzy ani dla PR-owców jako dla grup zawodowych.
Książka zawiera artykuły specjalistów posiadających doświadczenie w jednej, jak i w drugiej dziedzinie, jednocześnie praktyków, jak i teoretyków. Zamiarem autorów jest ukazanie z jednej strony związków między dziennikarstwem a PR, a z drugiej strony rozmaitych form działalności w tych dziedzinach.
Dlatego tematyka jest niezwykle rozmaita: od etycznych aspektów pracy w obydwu zawodach, poprzez możliwości dywersji w mediach przy użyciu środków z pogranicza propagandy i PR, oddziaływania public relations w warunkach kryzysowych, a także w pracy urzędników samorządowych, aż po prasę młodzieżową i ezoteryczną. Jest to zatem typ panoramicznego ujęcia tej problematyki.
Autorzy są pracownikami kilku uczelni: Społecznej Akademii Nauk (filii w Warszawie), Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pracują ponadto w rozmaitych instytucjach jako praktycy.
Autorzy: pod red. Michał Gajlewicz, Katarzyna Gaj;ewicz-Korab
EAN: 9788379306596
Format: 16x23 cm
ilość stron: 154
ISBN: 9788379306596
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Difin