Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem albo terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej także masz świadomość, jak szczególnie wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niespotykaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swych ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby - a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie.Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zaimplementowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 różnych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnorodnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie.Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest ADHD; • pozna swoje konkretne i słabe strony; • dowie się, jak radzić sobie z nieprzystępnymi emocjami; • pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie korzystnych decyzji; • nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; • uwierzy w siebie i w to, iż może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia poprzez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety skomplikowana do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, lecz także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie korzystnego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, równie w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i użytkowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole niezbędne jest pokazywanie dzieciom ich potężnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności i wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże jednocześnie rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje niemało pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest nieszablonowy, mnóstwo potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swych problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. Dr n. Med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą. Dzięki badaniom wiemy, że ADHD zespala się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej - może wywoływać trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem i wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dopasowane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i trafne umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności. Karolina Ziegart-Sadowska psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna