Cześć! Witamy ponownie w świecie Mądrej Głowy! To my jego nowi mieszkańcy - Wesołe Pojazdy: łódka, traktor, wyścigówka, buldożer, pociąg i inni! Zagrasz z nami?
W symulatorze lotów musisz wyznaczyć właściwy kierunek, a na stacji kolejowej czeka na Ciebie pociąg który musi zostać właściwie załadowany. Buldożer znalazł kufer ze skarbami, zamknięty na zamek szyfrowy - czy potrafisz odgadnąć kod? Te i niemało innych zadań czeka na Ciebie w świecie Mądrej Głowy. Z pewnością będziesz się poprawnie bawił!
W mieście Wesołych Pojazdów odnajdziesz do rozwiązania sporo interesujących zadań i łamigłówek. Całość jest zrealizowana w przychylnej multimedialnej konwencji zabawnych gier. Interesujące i wciągające zadania, a także nielimitowana liczba prób pozwalają do woli bawić się w barwnym świecie Mądrej Głowy. Przy okazji znakomitej zabawy dzieci uczą się i nabywają niezbędne zdolności, a także umiejętności.
Mądra Głowa to linia 15 multimedialnych gier i łamigłówek logicznych rozwijających umiejętność sprawnego myślenia i podejmowania decyzji.
Świeże i oryginalne pomysły nadzwyczajną zabawę i pełny rozwój niezbędnych zdolności. Rezultatem zabawy jest wydobycie i rozwój potencjału intelektualnego, a zdobyte doświadczenia, wiedza i umiejętności posiadają wszechstronne zastosowanie i są niezbędne w rozwoju dzieci.
- 15 SUPER GIER I ŁAMIGŁÓWEK
- ROZWÓJ ZDOLNOŚCI SZKOLNYCH
- wydajnOŚĆ I BYSTROŚĆ UMYSŁU
Zadania pozostały przygotowane specjalnie dla dzieci w wieku szkolnym. Oto opisy niektórych łamigłówek:
Parada na rzece: Wszystkie łodzie na rzece są zdobione barwnymi banderami. Wiatr zerwał jednak jedną z bander. Bardzo korzystnie, że są dodatkowe chorągiewki! Odgadnij, w jakiej kolejności bandery zostały powieszone, i wybierz najlepiej pasującą z dodatkowych. Gra ćwiczy zdolności logicznego myślenia, bystrość umysłu. Podciąga iloraz inteligencji.
Przeprawa: pomóż przewieźć łodzią misia, miód i ul poprzez rzekę. Nie zapominaj jednak: miś kocha miód i zostawienie go na brzegu sam na sam z miodem jest niebezpieczne dla miodu. Dodatkowo pszczoły nie za wyjątkowo przepadają za misiem, dlatego też pozostawienie ich na brzegu z misiem jest wyjątkowo niebezpieczne dla niedźwiadka. Gra uczy logicznego myślenia i przewidywania kolejnych posunięć.
Lot motyla: teraz lekcja matematyki odbędzie się na słonecznej, pełnej kwiatów łące. Policz, ile znajduje się tutaj motyli, i znajdź na łące kwiatek o takiej samej liczbie płatków. Nie musisz się spieszyć - motyle są cierpliwe i poczekają, aż skończysz. Gra ćwiczy efektywność liczenia oraz spostrzegawczość.
Muzyczny duet: teraz w wiosce ma być generalna próba do koncertu muzyki ludowej. W każdym przedstawieniu weźmie udział duet z dwoma instrumentami. Wybierz te instrumenty, z tych które widzisz na scenie. Gra ćwiczy rozpoznawanie i dopasowywanie dźwięków.
niespodziewane znalezisko: buldożer znalazł skarb: stary kufer z szyfrowym zamkiem. Na wierzchu kufra znajduje się tajemniczy wzór ze stokrotek. Niedaleko znaleziska archeolodzy odkryli stary zwój ze wskazówkami. Twoje zadanie polega na otwarciu kufra ze skarbami! Pomyśl, czy jesteś w stanie to zrobić? Gra ćwiczy zdolności logicznego myślenia, analizy i rozwiązywania trudniejszych problemów.
Wieże Hanoi: w warsztacie samochodowym utworzyła się cała sterta kół blokująca przejazd. Przenieś koła na kanał lecz pamiętaj: muszą na koniec leżeć w jednym stosie i nie można ustawiać obszerniejszych kół na mniejszych. Gra uczy logicznego myślenia, przewidywania kolejnych posunięć. Rozwija iloraz inteligencji.
Łamigłówki pochodzą z programów nieznaczna Akademia Klasy 2 i 3 i Mądra Głowa Junior.