Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa podmiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i techniczna, wszystko to co kreuje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.
Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z błyskotliwości kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat. W publikacji w wyjątkowo interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power: kpop i kdrama hongkońskie filmy akcji japońską mangę, anime i cosplay tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, ale także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi dodatkowo czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym i studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.
Tytuł Azjatycki soft power a prawo własności intelekt. Autor Katarzyna Grzybczyk Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788383583198 ISBN 9788383583198 Kategoria Literatura, Prawo liczba stron 340 Format 240x168 mm Rok wydania 2024 Oprawa broszurowa