Drama rozwija się dzięki ludziom, którzy widzą w niej coś więcej aniżeli „odgrywanie scenek”. Każdy praktyk dramy ma swoje ulubione techniki, za pomocą których realizuje zamierzone cele. Techniki i strategie dramowe są otwarte na eksploracje, transformacje i kompilacje, są one istotą dramy „pociętej” i dwupłaszczyznowej, której fabuła jest wielokrotnie przerywana i poddawana przeróżnym zabiegom poznawczym.
Jest pocięta na kawałki, a to, co dzieje się w przestrzeni pomiędzy fragmentami dramowej fabuły jest ważniejsze od niej samej. Publikacja pozostała napisana, a właściwie spisana z doświadczeń pracy dramą i z potrzeby ich uporządkowania.
Składa się z przykładowych konspektów zajęć dramowych oraz ćwiczeń ilustrujących techniki i strategie. Teoria ma tutaj charakter wprowadzający i porządkujący praktykę. Książka ma służyć nauczycielom, pedagogom twórczości, trenerom psychoedukacji, pedagogom szkolnym, pedagogom społecznym, arteterapeutom jako podręczny zbiór narzędzi koniecznych do pracy drama – technik, strategii i przykładowych scenariuszy.
Jej prosta i transparentna struktura pozwoli, mam nadzieje, na niezwłoczne odszukanie ciekawego odbiorcę elementu i wykorzystanie go w praktyce.