Warunkiem rozwoju postępowej marki jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Szkolenie jest procesem złożonym i długookresowym, wymagającym profesjonalnego przygotowania i dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka mieści uniwersalny i kompletny zbiór danych na temat tego przedsięwzięcia. W systematyczny sposób prezentuje kolejne etapy cyklu szkolenia, do których należą: – rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych marki, – planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych, – projektowanie i przeprowadzanie treningów i sesji szkoleniowych, – ocena efektów programów szkoleniowo-rozwojowych. Książka może stanowić nieocenioną pomoc dla menedżerów i specjalistów ds. Szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów. Zainteresuje także osoby prowadzące wszelkiego rodzaju szkolenia, np. Nauczycieli i psychologów. Wykorzystanie optymalnych, detalowo omówionych w tej książce metod pozwoli im skrócić czas niezbędny do przygotowania szkolenia i rozszerzyć jego sprawność.