W dziennikarskich relacjach z klęsk żywiołowych ogromne znaczenie posiadają symbole nadziei, uniwersalne i zrozumiałe dla ludzi mówiących różnorodnymi językami. Proste gesty, jak zaciśnięta pięść ratownika, który daje znak, by na gruzowisku wszyscy umilkli i pozwolili usłyszeć dobywające się z rumowiska głosy rannych. Jak pokazana w telewizji radość psa, który usłyszał głos swej pani na zgliszczach domu, gdzie na nią czekał. Jak ludzki gest zapisany na zdjęciu będącym ikoną pożarów lasów w Australii: poparzona łapka spragnionej koali w mocnej ręce strażaka, który poił niedźwiadka wodą ze swej butelki. Dobro w obliczu horroru ma ogromną wartość w dziennikarskich opowieściach o dramacie. W czasie kataklizmów good news is good news.
Analiza werbalnych i wizualnych tropów w dziennikarskich relacjach z klęsk żywiołowych na sześciu kontynentach, które opisywane i pokazywane były w zachodnich mediach: prasie, telewizji, radiu i Internecie, pozwoliła zrozumieć, jakie słowa i obrazy mogą przekonać odbiorców do pomocy rannym i poszkodowanym, a jakie upraszczają emocjonalne dystansowanie się od nieszczęścia bezimiennych ofiar żywiołu.
Tytuł Kataklizmy w mediach Autor Magdalena Hodalska Wydawnictwo Księgarnia Akademicka EAN 9788376389158 ISBN 9788376389158 Kategoria Literatura, Medioznawstwo liczba stron 256 Format 14,5x20,5 cm Rok wydania 2018 Oprawa broszurowa