Przełożyła Iwona Piechnik
Bruno Ollivier, wybitny francuskiej badacz problemów komunikacji, specjalista od kwestii tożsamości człowieka współczesnego, jest profesorem na Uniwersytecie Antyli i Gujany, a także wykładowcą na Uniwersytecie Paris-Sorbonne (Paris-IV),, a także członkiem CNRS (Francuskiego Centrum Badań Naukowych), gdzie zajmuje się komunikacją i polityką. W niniejszym, na wskroś postępowym opracowaniu Bruno Ollivier oferuje spore interdyscyplinarne spojrzenie na komunikację jako zanurzoną w kulturze i od kultury zależną. Książka mieści szczegółowy, nieprzeciętnie uporządkowany przegląd pojęć, koncepcji, zagadnień i metod komunikowania. Jest udaną próbą wyjścia poza stereotypowe ujęcia masowego komunikowania, którego charakter wyznaczają innowacyjne technologie. W ujęciu interdyscyplinarnym podaje definicje kultury antropologiczne i socjologiczne, skonfrontowane z problemami, jakie niesie dzisiejsza kultura mediów. Książka wzbogaca wiedzę o złożonej i fascynującej problematyce związków języka, kultury i komunikacji. Jest prekursorska w treści - stanowi całościowe ujęcie nowoczesnych badań z zakresu nauk o komunikacji - i prekursorska także dzięki pomysłowej formie prezentowania bogatych treści. Zarysowuje równocześnie nowe perspektywy poznawcze. Przystępna forma przekazu - praca jest napisana płynnym, spójnym i krystalicznym językiem - sprawi, iż stanie się zapewne książką poszukiwaną na rynku wydawniczym.