Przestrzeń medialna posiada nie tylko wymiar technologiczny i społeczny,przeważnie kulturowo-etyczny. Jest ona obszarem świadomych i wolnych działań człowieka, dlategoobecność człowieka implikuje w sposób potrzebny etyczny charakter mediów.
Przestrzeń medialna jest bowiem przestrzenią wartości, powinności i celów wykonywanych poprzez wszelkich ludzi, uczestniczących w komunikacji medialnej. Odnajdywanie się człowieka w mediosferze potrzebuje wielorakiej orientacji, dlatego niniejsza monografia ma na celu wyzwolić myślenie nad potrzebą poszukiwania orientacji etycznej w mediosferze.
Odnajdywanie się w mediosferze rozumiane jest w niniejszej publikacji także w drugiej odsłonie. Chodzi w niej o rozmiar kompetencji badacza mediów, który potrafi z jednej strony dostrzegać, diagnozować zjawiska współczesnych mediów, a z drugiej strony posiada wystarczające kompetencje metodologiczne, żeby rozwiązywać odkrywane problemy badawcze.
Mam nadzieję, iż prezentowane w niej myśli, pozwolą nam odnajdywać się w bogatym i dynamicznie rozwijającym się świecie mediów, zakorzenionym w przeszłości i otwartym na przyszłość, a także pomogą w odkrywaniu nowych przestrzeni badawczych wychodzącym naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom ludzi oraz przyczynią się do tworzenia i umacniania bezpieczeństwa etycznego człowieka w świecie współczesnych mediów.
Od Autora (ze wstępu)