Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO® Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą użytkowania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, ukazujący, iż wspólne budowanie z klocków to nie tylko rewelacyjna zabawa, ale także sprawne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego, a także wspiera rozwój kompetencji społecznych. Wykonany przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka posiada mnóstwo funkcjonalnych wskazówek dotyczących tego, jak przystosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii i jak dobierać właściwe materiały. „najlepsza terapia to taka, która jest tak prawidłową zabawą, że dziecko nawet jej nie zauważa. Terapia z użyciem klocków LEGO® wpisuje się w tę definicję”. Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA „Oto poręczny przewodnik przedstawiający, jak dzięki czystej magii klocków LEGO® uczestnicy programu mogą spędzać razem czas i wspólnie wytwarzać”. Prof. Uta Frith, Emeritus Professor of Cognitive Development, Institute of Cognitive Neuroscience, University College London Daniel B. LeGoff jest licencjonowanym neuropsychologiem dziecięcym i pionierem terapii z użyciem klocków LEGO®. Specjalizuje się w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń neurorozwojowych, a także neurobehawioralnych u niemowląt, dzieci i nastolatków. Gina Gómez de la Cuesta uzyskała stopień doktora w 2008 roku w Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w obszernej Brytanii. Prowadziła i oceniała terapię z wykorzystaniem klocków LEGO® pod nadzorem Daniela LeGoffa, Simona Baron-Cohena oraz Ayli Humphrey. Jest wykwalifikowanym nauczycielem i prowadził „Kluby LEGO®” w szkołach oraz szpitalach. G.W. Krauss od sześciu lat pracuje wraz z dr. LeGoffem nad rozwojem i wdrażaniem terapii z użyciem klocków LEGO®. Zajmuje się wprowadzaniem tego podejścia do planu społecznego uczenia się w szkole oraz klinice Y.A.L.E. W Cherry Hill w stanie New Jersey, gdzie pracuje jako licencjonowany neuropsycholog kliniczny. Simon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie Cambridge oraz dyrektorem Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w obszernej Brytanii. Prowadzi klinikę dla dorosłych z zespołem Aspergera i jest zaangażowany w badania nad terapią z użyciem klocków LEGO®.