"Publikacja (…) jest wartościowym materiałem zarówno w aspekcie badawczym, jak i przeglądowym, dotyczącym problematyki zaufania, relacji interpersonalnych, kształtowania kompetencji społecznych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawarte w pracy badania posiadają charakter nowatorski, ukazują perspektywę realnych i koniecznych działań o charakterze edukacyjnym w odniesieniu do osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Opiekunom, wychowawcom, nauczycielom osób z niepełnosprawnością wskazują na potencjał ich podopiecznych,dodatkowo na niebezpieczeństwo zaniechań w obszarze edukacji do zaufania.
(…) Książka wyszuka licznych adresatów, w moim przekonaniu stać się nimi powinni, w kontekście praktyki, studenci kierunków z obszaru nauk społecznych (pedagogika, socjologia, psychologia), pedagodzy specjalni, nauczyciele, pracownicy socjalni, terapeuci i wszyscy ci, którzy zawodowo lub w inny sposób są związani ze współpracą z osobami z niepełnosprawnością, i to nie tylko intelektualną." Z recenzji prof.
dr hab. Iwony Chrzanowskiej "Książka Teresy Żółkowskiej podejmuje szereg wątków wyjątkowo wzbogacających pedagogikę specjalną. Dla tej potężnie upraktycznionej subdyscypliny pedagogiki jest to praca wartościowa przez inspiracje do refleksji nad kierunkami jej rozwoju w rozmiarze teoretycznym i poręcznym.
To komponent krytycznej pedagogiki specjalnej, budowanej w ostatnich latach w Polsce przez pojedynczych badaczy." Z recenzji prof. Dra hab. Amadeusza Krausego Tytuł Doświadczenia zaufania osób z głębszym poziomym niepełnosprawności intelektualnej szkice praktyk Autor Teresa Żółkowska Wydawnictwo PWN EAN 9788301205027 ISBN 9788301205027 Kategoria Akademicka\Akademicka-profesjonalna ilość stron 328 Rok wydania 2019 Oprawa Twarda Wydanie 1