Autorka odważnie i z pełnym przekonaniem sięga do wypowiedzi dzieci na temat podręczników - najpopularniejszych środków dydaktycznych. Traktuje uczniów - bezpośrednich uczestników, najważniejsze ogniwo procesu nauczania, a także odbiorców oferty podręcznikowej - jako bezcenne źródło informacji.
Opinie dzieci na temat merytorycznej zawartości podręczników oraz wykorzystania ich w procesie nauczania i uczenia się są krytyczne, dojrzałe i refleksyjne - niedużo tego, zgodne z opiniami pedagogów i psychologów zajmujących się wczesną edukacją.
Zdanie uczniów nie jest jednak uwzględniane ani przez twórców podręczników szkolnych, ani poprzez nauczycieli, co wydaje się jedną z głównych przeszkód w podnoszeniu jakości polskiej edukacji. Książka jest dopełnieniem publikacji Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej.
Perspektywa dorosłych. Zezwala na zestawienie dwóch dyskursów: osób dorosłych - autorów, wydawców i nauczycieli,, a także dzieci - powszednich użytkowników podręczników i materiałów edukacyjnych i ich najlepszych recenzentów.
Evaluation of Integrated Textbooks for Early Education. Children's Perspective Education Studies Series. The book contains children's comments on textbooks. Their opinions on the content of textbooks, their use in the teaching and learning process are critical, mature and reflective.
They also correspond to the opinions of early education teachers and psychologists. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.