Choć znowelizowana ustawa oświatowa rodzicom sześciolatków pozostawia do wyboru przedszkole lub szkołę, nie ulega wątpliwości, iż część z nich wybierze to drugie rozwiązanie. Czy wobec tego szkoła i nauczyciele są w pełni gotowi na przyjęcie o rok młodszych uczniów? Czy wszyscy nauczyciele sześcioletnich pierwszoklasistów potrafią właściwie organizować zabawę, która jest podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku? To tylko przykładowe pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie sami nauczyciele, lecz odpowiedzi te niewątpliwie bardzo interesują także rodziców najmłodszych uczniów.
Nowa sytuacja wymaga wielostronnych zmian w pracy nauczycieli, zobowiązując ich do poszerzenia kompetencji zawodowych w zakresie: prakseologii, komunikacji, współdziałania, kreatywności, technologii informacyjnej, aksjologii itd.
Nauczyciele, świadomi różnic między siedmioletnim oswojonym a sześcioletnim nowym pierwszoklasistą, wciąż poszukują źródeł informacji wspierających działania edukacyjne w nowej rzeczywistości. Jednym z nich jest publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana jednocześnie do nauczycieli, jak i rodziców i studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt.
Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o świeże artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań. Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki.
Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto na dodatek znaczenia szeroko pojętych pionierskich działań pedagogicznych. Tytuł Sześciolatek w roli ucznia Autor Małgorzaty Kwaśniewskiej i Joanny Lendzion Wydawnictwo Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP EAN 9788371733215 ISBN 9788371733215 Kategoria Logopedia i pedagogika, Pedagogika ilość stron 306 Format 16,5x23,5 cm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa