Wszyscy uczniowie posiadają prawo do osiągania sukcesu na miarę swoich możliwości, do troski, czasu i uwagi nauczycieli, do regulowania do ich potrzeb tempa i metod pracy. Jak jednak polonista, realizując jeden program nauczania w tradycyjnym systemie klasowo-lekcyjnym, może rozwijać talenty, reagować na braki, motywować do nauki?Autorzy niniejszej książki przedstawiają zarówno przyczyny kłopotów z odpowiadaniem na odmienne potrzeby i zainteresowania młodych ludzi, jak i dobre praktyki indywidualizacji, inspirowane doświadczeniami dydaktyk zagranicznych.
Podsuwają przykłady indywidualizacji w kształceniu językowym i literacko-kulturowym, propozycje różnicowania lektury i sposobów jej czytania. Czytelnik odnajdzie tu odpowiedzi na pytania, jak pracować z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi i wychowawczymi, jak diagnozować przyczyny niedostosowania społecznego młodych ludzi.Eksperci podpowiadają, jak radzić sobie w środowisku wielokulturowym, jak pracować z przybyszami i jak do spotkania z nimi, wolnego od destrukcyjnych stereotypów narodowościowych, przygotować klasy; jak niedużym imigrantom i reemigrantom stwarzać warunki, żeby mogli włączyć się w obowiązujący system kształcenia, poznać prawidłowo język i zrealizować wymagania programowe, pozwalające na dalszą edukację.
W szkole bowiem KAŻDY UCZEŃ JEST WAŻNY. Tytuł Każdy uczeń jest ważny indywidualizacja na lekcji języka polskiego Autor Opracowanie Zbiorowe Wydawnictwo Universitas EAN 9788324231041 ISBN 9788324231041 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka ilość stron 348 Format 13.5x20.5x2 cm Rok wydania 2017 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.414 kg