Tytuł przewrotny, bo autor, wybitny brytyjski krytyk dizajnu, nie tylko o Bauhausie pisze: A jak autentyk, B jak Bauhaus, C jak cztery kółka – i tak aż do końca alfabetu. To subiektywny, wycinkowy,jednocześnie fascynujący portret przedmiotów z których powstał (i nadal powstaje!) innowacyjny świat. Deyan Sudjic, dyrektor Design Museum w Londynie, w kilkudziesięciu krótkich rozdziałach z równą swadą pisze o architekturze, jak i o grach komputerowych na przykładzie linii Grand Theft Auto; zajmuje się tematami szczególnie rozległymi (film, moda, funkcjonalizm), lecz skupia się jeszcze na drobiazgach, które wszyscy korzystnie znamy z codziennego życia. Nie przestaje zadawać pytań i dociekać natury otaczających nas wytworów współczesności: czym jest autentyczność, a czym podróbka? Dlaczego niedoskonały przedmiot może być bardziej wartościowy niż jego znakomicie dopracowany odpowiednik? Czemu ornament jest sprawą śmiertelnie poważną? Dociekliwość, iście angielskie poczucie humoru i autoironia to atrybuty standardowe twórczości Sudjica, B jak Bauhaus zaś to książka, której nie sposób odłożyć na półkę.
Deyan Sudjic jest dyrektorem Design Museum w Londynie. Opublikował dużo książek na temat architektury i dizajnu, m.in. The Edifice Complex: How the Rich and Powerful Shape the World, 100 Mile City i Norman Foster: A Life in Architecture. Współtworzył miesięcznik poświęcony architekturze „Blueprint", jako krytyk współpracował także z „The Observer". W 2002 roku był dyrektorem Biennale Architektury w Wenecji. W 2013 roku nakładem wydawnictwa Karakter ukazał się jego Język rzeczy, rewelacyjnie przyjęte przez czytelników wprowadzenie do świata współczesnego dizajnu.Tytuł przewrotny, bo autor, wybitny brytyjski krytyk dizajnu, nie tylko o Bauhausie pisze: A jak autentyk, B jak Bauhaus, C jak cztery kółka – i tak aż do końca alfabetu. To subiektywny, wycinkowy,równocześnie fascynujący portret przedmiotów z których powstał (i nadal powstaje!) nowoczesny świat. Deyan Sudjic, dyrektor Design Museum w Londynie, w kilkudziesięciu niedługich rozdziałach z równą swadą pisze o architekturze, jak i o grach komputerowych na przykładzie serii Grand Theft Auto; zajmuje się tematami wyjątkowo rozległymi (film, moda, funkcjonalizm), lecz skupia się w dodatku na drobiazgach, które wszyscy korzystnie znamy z codziennego życia. Nie przestaje zadawać pytań i dociekać natury otaczających nas wytworów współczesności: czym jest autentyczność, a czym podróbka? Dlaczego niedoskonały przedmiot może być bardziej wartościowy aniżeli jego wyśmienicie dopracowany odpowiednik? Czemu ornament jest sprawą śmiertelnie poważną? Dociekliwość, iście angielskie poczucie humoru i autoironia to parametry standardowe twórczości Sudjica, B jak Bauhaus zaś to książka, której nie sposób odłożyć na półkę.
Deyan Sudjic jest dyrektorem Design Museum w Londynie. Opublikował sporo książek na temat architektury i dizajnu, m.in. The Edifice Complex: How the Rich and Powerful Shape the World, 100 Mile City i Norman Foster: A Life in Architecture. Współtworzył miesięcznik poświęcony architekturze „Blueprint", jako krytyk współpracował także z „The Observer". W 2002 roku był dyrektorem Biennale Architektury w Wenecji. W 2013 roku nakładem wydawnictwa Karakter ukazał się jego Język rzeczy, perfekcyjnie przyjęte poprzez czytelników wprowadzenie do świata współczesnego dizajnu.
Tytuł oryginału: B is for bauhaus
ISBN: 9788362376643
Kod paskowy: 9788362376643
Autorzy: Sudjic Deyan
Tłumaczenie: Sak Anna
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 31163
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 383
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11
Format: 16.0x24.0cm
Głębokość (mm): 35
Waga: 0.7
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka