Choreologowie i choreolożki oraz krytyczki i krytycy rozpoznawani są przez tytuły swoich dzieł. Ich biografie rzadko znają inni. Kuratorzy, menedżerki, producenci, organizatorki stoją w głównej mierze w kulisach. Często nie zauważa się ich pracy ba, nierzadko na tym właśnie polega jej właściwe wykonanie. Ważne jest,dostrzec pracę osób wspierających scenę tańca i choreografii, dokumentujących ją, analizujących, popularyzujących i stymulujących jej rozwój. Wysiłek, jaki niepraktycy i niepraktyczki wkładają w zajmowanie się tańcem, nieraz okazuje się tytaniczny i bywa okupiony poświęceniem porównywalnym z tym, które staje się udziałem artystów i artystek.
Sztuka tańca nie tylko służy wzbogaceniu emocjonalnych przeżyć i intelektualnych doświadczeń widowni, nie tylko stanowi artystyczną wypowiedź twórcy czy twórczyni, ale jest także obiektem zaawansowanych badań naukowych (zarówno nauk humanistycznych, jak i matematyczno-przyrodniczych i ścisłych) i prac analityczno-krytycznych. Taniec i choreografię niejednokrotnie postrzega się jako błahostkę, w trakcie gdy jest to dziedzina sztuki o istotnym znaczeniu, niosąca ze sobą ogrom wiedzy o człowieku i kulturze, w jakiej on funkcjonuje i jaką stwarza. Chcę popularyzować wiedzę o dorobku osób zasłużonych dla polskiej wiedzy o tańcu i ułatwić docieranie do niej.
Tytuł Teoria tańca w polskiej praktyce Autor Hanna Raszewska-Kursa Wydawnictwo Universitas EAN 9788324234417 ISBN 9788324234417 Kategoria Literatura, Kultura ilość stron 280 Format 15x23,5 cm Rok wydania 2018 Oprawa broszurowa