Publikacja przeznaczona do użytecznej nauki zawodu technik ekonomista w zakresie kwalifikacji A.35. Prowadzenie działalności w organizacji. Dzięki tej publikacji uczeń może kształtować umiejętności użyteczne związane z realizowaniem charakterystycznych prac biurowych; poznawać warianty sprzętu biurowego i sposób jego obsługi, a także metody organizacji stanowiska pracy biurowej.
W kolejnych rozdziałach została przedstawiona korespondencja biurowa: zasady redagowania pism, elementy składowe pisma, a także warianty i budowa blankietów korespondencyjnych. W następnych szczegółowo omówiono korespondencję związaną ze stosunkiem pracy, pisma handlowe i zasady przyjmowania i wysyłania korespondencji, a także jej archiwizowania.
Przedstawiono też sposób organizowania i przygotowania spotkań służbowych (czynności związane z organizowaniem zebrania, takie, jak: harmonogram spotkania, sprzęt techniczny, materiały i dokumentacja niezbędna do obsługi zebrania).
W ostatnich dwóch rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące obowiązku przestrzegania tajemnicy służbowej i ochrony informacji osobowych, a także zasady i normy zachowania w miejscu pracy (kultura osobista w miejscu pracy, skuteczne komunikowanie się, sztuka negocjowania i rozwiązywania konfliktów).
W publikacji zostały zamieszczone karty pracy zawierające ćwiczenia i zadania użyteczne. Publikację można zastosować do przygotowania uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w ramach kwalifikacji A.35.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.