Kalejdoskop Ucznia. Lektury. Klasy 1-3. Część 2Kalejdoskop ucznia. Lektury. Część 2 jest propozycją posiadającą ułatwić nauczycielom rozbudzanie i rozwijanie u dzieci zainteresowań czytelniczych.W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się zróżnicowane ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur rekomendowanych poprzez MEN w podstawie programowej.W drugiej części opracowano lektury dla klasy drugiej i trzeciej.Lektury opracowane w cz.
2.:Hans Christian Andersen, BaśnieMira Jaworczakowa, Oto jest KasiaLeszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parkuMaria Krüger, KarolciaAstrid Lindgren, Dzieci z BullerbynMarcin Pałasz, Sposób na ElfaJoanna Papuzińska, AsiuniaRoman Pisarski, O psie, który jeździł kolejąBarbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach.
Polskie miasta w baśni i legendzieDanuta Wawiłow, najefektowniejsze wierszeŁukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadekProponowane ćwiczenia posiadają na celu między innymi:sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek lub ich fragmentów,ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście,omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich progresywnania,doskonalenie umiejętności pisania najróżniejszych form wysokojakościowych, jak np.
opis postaci, list, ogłoszenie.Uczniowie mają możliwość luźnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia albo tworzenia jej okładki, przeczytania krótkich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci.Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają lub samodzielnie przygotowują metryczkę.Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe i inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki.Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami asygnowanymi dla najmłodszych uczniów.
Warto przypomnieć, iż materiał ćwiczeniowy należy przypasować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych oraz wzbogacić własnymi propozycjami i scenariuszami zajęć.przejrzyj inne publikacje z tej kolekcji:Kalejdoskop Ucznia.
Liczenie. Klasa 1Kalejdoskop Ucznia. Pisanie. Klasa 1Kalejdoskop Ucznia. Ortografia. Klasy 2-3Kalejdoskop Ucznia. Informatyka. Klasa 2. Szkoła PodstawowaKalejdoskop Ucznia. Informatyka. Ćwiczenia CD. Klasa 3.
Szkoła PodstawowaKalejdoskop Ucznia. Liczenie. Klasa 3