Czytanie programowane asygnowane jest dla dzieci w wieku szkolnym, które literują albo głoskują, posiadają problemy z rozumieniem czytanych tekstów albo czytają zbyt wolno. Zestaw sylab, pseudowyrazów oraz swobodnych, niepowiązanych znaczeniowo słów ma na celu usprawnienie techniki czytania.
Zadania są ułożone w taki sposób, żeby stopniowo uczyć odczytywania coraz trudniejszych pod względem budowy wyrazów i całych zdań. Ćwiczenia opracowane zostały na podstawie założeń symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania profesor Jagody Cieszyńskiej.
Katarzyna Sedivy - jest absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, kierunku pedagogika specjalna, o specjalizacji surdopedagogika i studiów podyplomowych w zakresie logopedii w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Od 2003 roku pracuje z dziećmi z zaburzeniami słuchu, z autyzmem, zespołem Aspergera i z zaburzeniami komunikacji językowej oraz dysleksją. Jest logopedą i terapeutą w Zespole Diagnozy i Terapii w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie.
Prowadzi zajęcia z przedmiotu Zaburzenia komunikacji językowej ze studentami kierunku polonistyka z logopedią i studentami Podyplomowego Studium Logopedycznego w Uniwersytecie Pedagogicznym. Co zrobić, gdy dziecko ma problemy z czytaniem$1897 - radzi prof.
Jagoda Cieszyńska