Karty pracy z linii Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji to pakiet ćwiczeń ogólnorozwojowych, wspomagających rozwój i rozumienie mowy. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, grafomotoryczne, sekwencyjne, słuchowe i językowe, pamięć, a także koordynację optycznie-ruchową.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi mającymi trudności w nabywaniu i rozumieniu mowy. W sumie kart pracy jest 128 w 4 blokach plus 9 tekturowych (labirynty i karty typu 'wskaż różnice').
Publikację można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, oddziałach integracyjnych, na zajęciach logopedycznych i rewalidacyjnych. Karty mogą na dodatek wykorzystywać rodzice do pracy z dziećmi w domu.
Przedział wiekowy można określić na ok. 3 do ok. 8 lat - w zależności od tego, jak funkcjonuje dziecko. Autor: Marzena Fenert, KreatywneWrota.pl Patronat: CzasDzieci.pl, Gabinet Logopedyczny Rybka, LoogoMOWA.
Autorka o pracy nad publikacją - kliknij tutaj. Podoba mi się to, że w zeszytach znajdziemy na równi ćwiczenia kolorowe jak i czarno-białe. Dzięki czemu materiał nie jest stabilny, a przy tym drugim typu ćwiczeń, dziecko ma okazję na samodzielne kolorowanie.
I tu właśnie dochodzimy do kolejnej sprawy. Kupując ten pakiet, nastawcie się, iż nie starczy Wam ołówek do wypełniania ćwiczeń. Nic z tych rzeczy. Musicie przygotować jeszcze dodatkowo: plastelinę, bibuły, klej, nożyczki, kolorowe piórka czy suche liście, farby, wodę, watę, kolorowe spinacze, ryż, kaszę, piasek i mnóstwo innych.
Zaskoczeni$74 To właśnie cała autorka zadania pomyślane są tak, aby były jak najmocniej kreatywne i urozmaicone dla dziecka. (...) Zadania zawarte w zeszytach ćwiczą niezwykle dużo umiejętności dziecka.
odnajdziecie tam więc ćwiczenia narracji (ilustracje do opowiedzenia, układanie historyjek obrazkowych), czytania/ słuchania ze zrozumieniem, analizy wzrokowej (np.: łączenie jednorodnych obrazków w pary, składanie obrazków z części, ), słuchu fonemowego, ćwiczenia lewopółkulowe (eliminacja ze zbioru, kontynuowanie i kompletowanie sekwencji tematycznych, szeregowanie), ćwiczenia myślenia logicznego i analitycznego, relacji przestrzennych (ćwiczenia przyimków), dużo ćwiczeń angażujących małą motorykę (wycinanie, naklejanie, wypełnianie, kolorowanie, łączenie kropek, zamalowywanie).
(...) Komu poleciłabym tę pozycję$75 Myślę,przede wszystkim rodzicom, których dzieci mają kłopoty z komunikacją. Poleciłabym ją z kilku powodów. Wszystko jest skategoryzowane w jedną całość często rodzice szukają osobno książeczek z ćwiczeniami sekwencji, osobno z ćwiczeniami np.: grafopercepcji.
Tutaj macie cały wachlarz ćwiczeń. Dostatek treści każde ćwiczenie jest inne. Nie powtarzają się obrazki, ani żadne elementy. Są coraz to nowe ilustracje, słowa, polecenia. Inspiracja do ćwiczeń samodzielnych i wymyślania innych zadań w domu nie ma tygodnia, abym nie otrzymała maila z pytaniem o funkcjonalne wyróznionie jak wykonać ćwiczenie np.: sekwencji.
Tutaj macie kawę na ławę. Sporo okazji do ćwiczeń językowych opowiadanie, słuchanie, czytanie, odpowiadanie, ćwiczenia gramatyczne, poznawanie nowych słów buzia się nie zamyka $76$77$78$79 Ćwiczenia dają dziecku bardzo dużą możliwość samodzielnego działania i kreatywności, dla mnie to niezwykle ważne.
Fragment recenzji Magdaleny Rybki opublikowany na blogu Gabinet Logopedyczny RYBKA Pełny tekst tutaj Kiedy w moje ręce trafiły karty pracy Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji autorstwa Pani Marzeny wiedziałam, iż nie będzie to kolejny zeszyt ćwiczeń z zadaniami, iż nie będą to zwyczajne karty pracy stworzone według norm i schematów działania w przypadku zaburzeń komunikacji.
Wiedziałam, iż teczka którą trzymam w ręku to przemyślana w każdym calu, dopracowana z trosceą o najmniejszy szczegół, wypracowana metodą prób i błędów, a typowo wytworzona z miłości do dziecka realna pomoc dla rodziców, logopedów, terapeutów i nauczycieli.
Nie myliłam się. (...) Co wynajdziemy wewnątrz uroczej fioletowej teczki$80 Cztery bloki tematyczne na każdą z pór roku, wypełnione materiałem do najróżniejszego rodzaju ćwiczeń językowych, a także ogólnorozwojowych, angażujących i konkretnie aktywizujących dziecko, a także rodzica do działania.
Każdy z zestawów zbudowany jest w oparciu o powtarzający się schemat: spory obrazek tematyczny o którym dziecko może opowiadać, opisywać kogo i co widzi, zadawać pytania, słuchać treści opowiadanych przez opiekuna czy generować własne wypowiedzi w oparciu o temat rysunku.
(...) Każdy z czterech bloków celowo używam takiego sformułowania, ponieważ karty sklejone właśnie w formie bloku, są łatwe do wyrywania i wielokrotnego powielania oscyluje wokół tematu jednej pory roku.
Praca z materiałem tematycznym jest bardzo przyjemna, nawiązując do obecnej aury można przy okazji ćwiczeń namacalnie pokazać dziecku mnóstwo miejsc, zjawisk, rzeczy, czynności, a jak wiadomo to, czego możemy realnie i bezpośrednio zaznać zostaje w naszej pamięci najdłużej.
Fragment recenzji Katarzyny Knopik opublikowany na blogu LoogoMOWA Pracownia Logopedyczna