Książka prezentuje współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów i korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Omówione w publikacji postępowe nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu zróżnicowanych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieprzerwanej danych zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
Czytelnik wynajdzie w książce odpowiedzi m.in. Na takie pytania jak: co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów, jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć, dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać, w jaki sposób produkować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się, dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców i studentów kierunków pedagogicznych. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.