W publikacji przedstawiono prawa i obowiązki abonentów, równocześnie firm, jak i osób fizycznych, dotyczące zawierania, realizowania i rozwiązywania umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.
Szczegółowo omówiono m.in.: status prawny abonenta i pozostałych stron umowy; uprawnienia dostawcy usług telekomunikacyjnych do weryfikacji danych klienta; prawne mechanizmy w zakresie gwarantowania odbiorcom publicznie przystępnych usług telekomunikacyjnych parametrów jakościowych świadczenia tych usług, a także sposób mierzenia tych parametrów; tajemnicę telekomunikacyjną.
Autor uwzględnił zmiany do ustawy - Prawo telekomunikacyjne wprowadzone tzw. Tarczą 3.0 - na ich podstawie od 21 grudnia 2020 r. Abonent jest uprawniony do zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu z zachowaniem ciągłości świadczenia usługi dostępu do tej sieci.
Adresaci: Publikacja dedykowana jest dla menedżerów firm korzystających z usług telekomunikacyjnych, kadry kierowniczej dostawców usług telekomunikacyjnych oraz osób fizycznych, dla których będzie stanowić istotne źródło użytecznych informacji dotyczących praw i obowiązków wynikających z zawartych umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Książka zainteresuje na dodatek prawników praktyków, a także przedstawicieli organów kontroli i nadzoru w obszarze ochrony abonentów, w tym konsumentów, korzystających z usług masowych.