Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 3. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności użytkowania zasad gramatycznych i ortograficznych dedykowane są dla: o uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości i umiejętności z edukacji polonistycznej, o uczniów z trudnościami w pisaniu, czytaniu i opanowaniu zasad ortograficznych i gramatycznych, o uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów powodujących trudności edukacyjne, tj.
edukacji polonistycznej, o uczniów objętych zajęciami jednostkowymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. Edukacji polonistycznej, o uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, o uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, o uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Alicja Tanajewska - nauczyciel dyplomowany, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta. Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym oraz studia podyplomowe z terapii pedagogicznej i studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki.
ma I i II stopień specjalizacji zawodowej (w zakresie nauczania początkowego). Wykłada na warsztatach szkoleniowych, kursach doskonalących, kwalifikacyjnych, a także grantach kuratoryjnych dla nauczycieli.
Od wielu lat pełni funkcję lidera zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz opiekuna nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Jest nauczycielem klas 1-3, prowadzi w szkole terapię pedagogiczną, a także zajęcia rewalidacyjne.
Jest współautorką licznych publikacji dla nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli klas 4-6 i nauczycieli gimnazjum, dyrektorów szkół i dla terapeutów, oligofrenopedagogów i logopedów.
Za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej otrzymała Nagrodę Pomorskiego Kuratora Oświaty oraz Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej, jak dodatkowo Medal KEN. Renata Naprawa - nauczyciel dyplomowany, były konsultant do spraw pedagogiki specjalnej, wizytator Wydziału Pedagogiki Pozaszkolnej i Specjalnej.
Ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, a także studia podyplomowe na kierunkach: socjoterapia, wychowanie do życia w rodzinie i zarządzanie oświatą. Wykłada na warsztatach szkoleniowych, kursach doskonalących, kwalifikacyjnych, studiach podyplomowych oraz grantach kuratoryjnych dla nauczycieli.
Jest wychowawcą i terapeutą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Współautorka licznych publikacji dla nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli klas 4-6 i nauczycieli gimnazjum, dyrektorów szkół i dla terapeutów, oligofrenopedagogów i logopedów.