Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak by organizacja stała się bardziej produktywna i skuteczna? Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie wykorzystania metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym. Książka początkuje się od analizy zarządzania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca standaryzowana, przepływ, zrównoważony system ssący oraz zarządzanie wizualne. W książce odszukamy omówienie podstawowych narzędzi Lean, m.in. Takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki zapobiegania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak się je stosuje. Podając niemało przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm usługowych oraz obszary administracyjne zakładów produkcyjnych. Korzystając z ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor pokazuje strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Ponadto książka zawiera zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean. *** W biurach i usługach, dzieje się dziś większość światowego biznesu. Niestety, to właśnie procesy biurowe i usługowe mają w sobie przeważnie najwięcej bałaganu, pomyłek, przestojów i różnorodnego typu marnotrawstw. O ile nauczyliśmy się efektywnie podnosić jakość i efektywność procesów produkcji, o tyle w kwestii skutecznej organizacji biura i usług, mnóstwo firm wciąż raczkuje. Książka, którą trzymasz w ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści. Tym, którzy obawiają się, iż jest to trudne i trudne, niech jako motto podczas lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek…". KamiL Torczewski, Prezes Zarządu, Akademia Białego Kruka sp. Z o.o. Drew jest jednym z niewielu praktyków, którzy naprawdę rozumieją różnicę między szczupłym przedsiębiorstwem a szczupłą produkcją. Bill Beer, Wenger Corporation Prosty poradnik, który pomoże liderom w przeprowadzeniu transformacji niosącej korzyści im samych, ich pracownikom, a także procesom. Glenn Marshall, Northrop Grumman Shipbuilding Jasne i dokładne metody używania szczupłego myślenia w procesach wspierających i administracyjnych, które sprawdzają się w prawie każdej branży. (…) Szczerze polecam tę książkę. Brian Maskell, BMA Inc. *** Drew Locher jest obecnie dyrektorem zarządzającym w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy zróżnicowane usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia oraz rozwoju organizacyjnego. Zagwarantuje wsparcie we wdrażaniu systemów zarządzania jakością, aby polepszyć wyniki swych klientów. Locher zajmuje się wdrażaniem pionierskich strategii zarządzania w wielu firmach już od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy doskonalenia w General Electric. W roku 1990 opuścił GE, żeby założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi mających podobną wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie poświęcają się wdrażaniu pionierskich rozwiązań, by pomóc swoim klientom. Podejście CMA skupia się na użytecznych użyciach – „ucz się podczas działania" to slogan dobrze podsumowujący ten styl pracy. W roku 1997 spółka CMA we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i technice pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu Lean". Locher jest autorem książki The Complete Lean Enterprise – Value Stream Mapping for Office and Administrative Process, wyszczególnionej nagrodą Shingo, przyznawaną m.in. Publikacjom opisującym najlepsze praktyki zarządzania wykorzystujące techniki i narzędzia szczupłego myślenia.