Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa", demonstruje wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w świecie po pandemii.
Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi maskę i nienawidzącymi masek. Niektóre firmy – takie jak sprzedawca sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do videokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane lawiną zamówień.
Nad innymi – restauracjami, biurami podróży, hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo bankructwa. Jak jednak uwydatnia bestsellerowy autor Scott Galloway, pandemia nie tyle przyczyniła się do wystąpienia pewnych zmian, ile raczej przyspieszyła rozwój trendów, które już zdążyły solidnie się zarysować.
W swojej książce Post Corona kreśli więc obraz kryzysu i szans, jakie przed nami stoją. Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych technicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu.
W innych branżach, choćby w szkolnictwie i wyższej edukacji czy opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć realną wartość swoim odbiorcom. Pandemia przyspieszyła także pewne przemiany, które już dokonywały się w społeczeństwie i w polityce, uwypuklając rozbieżność między wizją silnych państw a smutną rzeczywistością naznaczoną zniżaniem się poziomu życia ich obywateli.
Łącząc swój specyficzny humor i zuchwały styl z przenikliwymi spostrzeżeniami biznesowymi i sporadycznie dawką trafnego gniewu, Galloway oferuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje. Nikt nie spodziewa się pochwały socjalizmu od amerykańskiego przedsiębiorcy i profesora marketingu z Nowego Jorku.
A jednak. Post Corona to oparte na liczbach i purytańskim rozsądku ostrzeżenie: dzisiejszy kapitalizm prowadzi nas do zguby. Przy wielkim współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka. Efektowna i dowcipnie napisana książka, która z perspektywy gospodarczej przedstawia, jaki świat wyłoni się z pandemicznej katastrofy.
Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca „Forbes Women Polska" Lektura obowiązkowa dla wszystkich niebanalnych świata po pandemii, widzianego z perspektywy gigantów z Doliny Krzemowej. Scott Galloway, jak zawsze bezkompromisowy i prowokujący w swych osądach, zajadły krytyk Big Techów, odkrywa, jak dzięki pandemii kompletnie zdominowały one nasze życie, nie pozostawiając nam wyboru.
Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć w swych rozważaniach równowagę między sceptycyzmem i nadzieją. To jak szczepionka na bezrefleksyjność naszych czasów. Joanna Mosiej-Sitek, dyrektor zarządzająca „Gazety Wyborczej", redaktor naczelna „Wysokie Obcasy Praca" Koronawirus zmienił reguły gry.
Nastąpiło znaczne przyspieszenie. To, co miało się wydarzyć w ciągu dziesięciu lat, nastąpiło zaledwie w ciągu kilku miesięcy, a Galloway, w swym klasycznym stylu, pędzi w poprzek tych trendów, łącząc kropki, które dla innych są niewidoczne.
I możesz się z nim nie zgadzać, ale ta książka zmusi cię do myślenia. Nadzwyczajna lektura nieprzeciętnego autora. Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska" To paradoks: pandemia COVID-19, która sparaliżowała dużą część światowej gospodarki, równocześnie zdynamizowała zmiany.
Zapoczątkowała świeże trendy, inne zawróciła,zwykle – jak twierdzi Scott Galloway – wzmocniła dotychczasowe. Jego książka to w zamyśle przewodnik po postpandemicznej rzeczywistości.choćby gdyby niektóre jego prognozy okazały się chybione, warto zapoznać się z diagnozą, z której wyrastają.
Zamknięci w domach możemy sobie bowiem nie zdawać sprawy z tego, jak wyjątkowo świat przyspieszył. Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz „Parkietu" i „Rzeczpospolitej" Z prof. Gallowayem można się zgadzać albo nie, lecz jego publikacje nie bez powodu powodują duże dyskusje.
Tak także jest w sytuacji Post Corony podobnie jak wcześniejsza spora Czwórka, tak i najnowsza książka Scotta Gallowaya zmusza do refleksji – nad biznesem, gospodarką, wreszcie nad naszymi własnymi nawykami.
To ciekawy wstęp do tego, by kompleksowo zrozumieć, jak daleko idące skutki będzie miała pandemia koronawirusa. Michał Wąsowski, dziennikarz Business Insider Polska SARS jest zły, ale nie jest wieczny.
Scott Galloway ma pomysł, co zrobić, żeby i tym razem sprawdziło się porzekadło, iż nie ma tego złego, co aby na prawidłowe nie wyszło. Potraktujcie tę książkę jako dobre otwarcie debaty, która powinna już trwać.
teraz się decyduje, jak będziemy żyli, gdy szok tej pandemii minie. Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki", kierownik Katedry Dziennikarstwa w Collegium Civitas Tę książkę czyta się ekspresowo i płynnie, a zawartym w niej argumentom trudno się oprzeć.
To niesamowicie przezroczysta analiza bieżących wydarzeń i ich potencjalnych konsekwencji dla przyszłości. „The Financial Times" *** SCOTT GALLOWAY wykłada marketing na Stern School of Business przy NUY, prowadzi również aktywną działalność przedsiębiorczą.
W 2012 roku został zaliczony przez Poets and Quants do grona najkorzystniejszych światowych profesorów biznesu. Założył dziewięć firm, w tym Prophet, Red Envelope, a także L2. Jest autorem bestsellerów obfita czwórka, a także The Algebra of Happiness.
Zasiadał w radach dyrektorów The New York Times Company, Urban Outfitters oraz Haas School of Business przy UC Berkeley. Dociera do milionów odbiorców za pośrednictwem podcastów Prof G i Pivot, bloga No Mercy/No Malice, a także kanału Prof G w serwisie YouTube.
W 2002 roku „Adweek" uznał Pivota za najkorzystniejszy podcast biznesowy roku. W 2019 roku Galloway założył internetową platformę edukacyjną Section4, za pośrednictwem której przekazuje praktykom wiedzę na temat strategii biznesowej (section4.com).