Karty pracy, asygnowane dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z skomplikowanym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani.Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania:- Jak akceptować samego siebie?- Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie?- Jak radzić sobie z niepowodzeniami?- Jakie zachowania innych osób mogą wywoływać, iż czujemy się niedowartościowani?- Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:- wysoka i niska samoocena- talenty i słabości- zasady pozytywnego myślenia- sukcesy i porażki- optymizm i pesymizm- narcyzm. Dodatkowo publikacja posiada:- dziennik samooceny – pomoc do wizualnego przedstawienia cyklu budowania poczucia własnej wartości- ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli i terapeutów w trakcie zajęć jednostkowych i grupowych. Publikacja wchodzi w skład cyklu, który tworzą ponadto tytuły Poznaję emocje i Znajdę przyjaciela. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.