Karty pracy, asygnowane dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem rozumienia emocji – własnych i innych osób. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszelkich tych, którzy borykają się z trudnościami w sferze emocjonalnej. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: - kiedy ludzie czują radość? - jak może wyglądać osoba, która czuje wstyd? - co może myśleć osoba, która odczuwa smutek? - co można powiedzieć osobie, która czuje strach? - jak poradzić sobie z negatywnymi emocjami? Materiały pozwalają uczniom zdobywać wiedzę, jak zrozumieć intencję drugiej osoby, a podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy posiadają problemy z powodu niewystarczających kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: - sposoby radzenia sobie ze złością - wczuwanie się w emocje innych - sytuacje wywołujące wstyd/strach - odczytywanie emocji z twarzy - formy okazywania radości/smutku. W dodatku publikacja posiada: - dziennik emocji – pomoc do wizualnego przedstawienia cyklu nauki rozpoznawania i nazywania uczuć - ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane poprzez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów w trakcie zajęć jednostkowych i grupowych. Publikacja wchodzi w skład procesu, który tworzą ponadto tytuły Znajdę przyjaciela i Buduję poczucie własnej wartości. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.