Python jest jednym z typowo używanych języków programowania. Może służyć do wielu celów, a jego możliwości są nieustannie poszerzane poprzez wciąż powstające biblioteki i narzędzia. Równocześnie niejeden programista poprzestaje na tworzeniu kodu w sposób proceduralny. Tymczasem w Pythonie jak najszczególniej osiągalne jest programowanie zorientowane obiektowo, pozwalające organizować kod w funkcjonalne jednostki, których później można wielokrotnie używać. Taki kod jest czytelny, przystępny w rozbudowie i dużo wydajniejszy w działaniu.
Oto intuicyjny przewodnik dla przeciętnie nowoczesnych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas użytecznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z użyciem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pisać kod nietrudny w utrzymaniu i rozbudowie. Nauczysz się tworzyć klasy i obiekty w Pythonie i skorzystasz z tych umiejętności,wytwarzać interesujące komponenty GUI. Niejako przy okazji poznasz framework pygame i płynnie przejdziesz do pisania interaktywnych gier i aplikacji zawierających widżety GUI, animacje i dużo najróżniejszych scen. Opanujesz dodatkowo takie koncepcje jak maszyna stanów, modalne okna dialogowe czy wzorce projektowe — a w praktyce zastosujesz wzorzec model-widok-kontroler.
W książce między innymi:
Python: zorientuj swój kod na obiekty!