Podręcznik z ćwiczeniami do informatyki dla klasy 3 niebanalnie i przystępnie uczy, jak pracować i bawić się z komputerem – to 30 lekcji rozwijających kreatywne myślenie. Każde proponowane zajęcia składają się z części teoretycznej i dwuetapowej ćwiczeniowej, złożonej z poleceń do wykonania w publikacji i pracy przy komputerze oraz zadań zamieszczonych na płycie, doskonalących i utrwalających poznane zagadnienia.
Ćwiczenia w publikacji łączą w sobie treści z zakresu edukacji polonistycznej, przyrodniczej i matematycznej. Lekcje poświęcone programowaniu rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe w sposób interesujący i zabawny. Zagadki i łamigłówki są drogą do odkrywania algorytmów.
Pod koniec każdego semestru przewidziano quiz wiedzy sprawdzający stopień opanowania materiału. Na lekcjach dotyczących edytora grafiki dzieci uczą się wykorzystywać przeróżne narzędzia, m.in. Krzywą, Nalepki, Kształty 3D. W trakcie pracy z edytorem tekstu poznają sposoby wstawiania do dokumentu kształtów, zdjęć, obrazów pobranych z internetu, dowiadują się, do czego służy słownik, jak z niego korzystać. Na dodatek ćwiczą umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej, a także zgodnie z podstawą programową uczą się programowania oraz kształcą kompetencje medialne – umiejętność wyszukiwania, efektywnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego użytkowania danych.
Publikacja jest zgodna z podstawą programową, poszerza dodatkowo wachlarz umiejętności o kompetencje medialne – umiejętności wyszukiwania, sprawnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego stosowania informacji.
Teoria została przedstawiono krok po kroku, w skondensowanej formie, a wszystkie ważne elementy zaznaczono na zrzutach, dzięki czemu uczeń bardzo szybko zorientuje się, co powinien zrobić. Ćwiczenia są ułożone według stopnia trudności. Lekcje z programowania opracowano w taki sposób, by mógł je poprowadzić każdy nauczyciel, na dodatek taki, który nie ma przygotowania do prowadzenia zajęć z informatyki. Na płycie dołączonej do publikacji znajdują się uzupełniające ćwiczenia i gry edukacyjne, które wzbogacą i urozmaicą naukę, a także pomogą nauczycielowi zindywidualizować pracę na lekcjach.
Autorzy: Anna Kulesza
EAN: 9788302181818
Głębokość: 2.000000
ISBN: 9788302181818
liczba stron: 64
Oprawa: Miękka
rodzaj: Książki
Rok wydania: 2019
Szerokość: 200
Wydawnictwo: WSIP DOTACJA
Wysokość: 270