Przedsiębiorstwo, jeśli ma osiągać satysfakcjonujące wyniki biznesowe, musi używać korzystnego oprogramowania. Żeby jednak zapewnić firmie pozycję lidera i decydować o przyszłości branży, trzeba czegoś więcej: odwagi we wprowadzaniu i wdrażaniu innowacji. Innowacje te powinny być wspierane przez inteligentne decyzje architektoniczne ukierunkowane na cele marki, osiągane wyniki i zapewnienie sobie przewagi konkurencyjnej w przyszłości. Niestety podczas projektowania oprogramowania architekci często kierują się przyzwyczajeniami bądź aktualnie obowiązującą modą.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla i dla osób sterujących rozwojem oprogramowania w firmie. Ma pomóc w zrozumieniu problemów strategicznych, z jakimi te osoby się mierzą i ułatwić dobór najkorzystniejszego rozwiązania architektonicznego. W książce opisano, kiedy zdecydować się na rozproszone mikrousługi czy dobrze zmodularyzowane monolity, a kiedy na usługi będące połączeniem obu rozwiązań. Dokładnie wyjaśniono, w jak wielkim stopniu wyważone decyzje architektoniczne zezwalają na maksymalizację wartości i progresywności, dostarczanie nietrudnych do rozwijania systemów i unikanie kosztownych błędów. Nie zabrakło w niej jeszcze poręcznych wskazówek, jak kreować poprawnie zaprojektowane monolity, które można bez problemu utrzymywać i rozwijać, oraz jak stopniowo przekształcać starsze systemy w prawdziwie skuteczne mikrousługi.
Najciekawsze zagadnienia:
Przepis na sukces tkwi w doskonałości podejścia architektonicznego!