Książka jest asygnowana dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C#, a także sztuki programowania zorientowanego obiektowo. Nowe pojęcia są nie tylko wyjaśniane, lecz też skrupulatnie demonstrowane.
zaczynając od wprowadzenia do Unity, dowiemy się niemało o scenach, elementach GameObject, prefabrykatach, składnikach i stosowaniu różnorodnych okien do interakcji z tym silnikiem gier. Następnie zagłębimy się w podstawy programowania, zajmując się regułami składni, formatowaniem, metodami, zmiennymi, obiektami i typami, klasami i dziedziczeniem podczas samodzielnego pisania i testowania kodu. Później wyjaśnimy, jak udostępniać dane skryptów w oknie Inspector i podstawy systemu serializacji w Unity.Następnie książka poprowadzi nas poprzez cykl planowania i rozwijania projektów prostych gier opracowanych w taki sposób, żeby ćwiczyć pojęcia związane z programowaniem, a odkładać na bok mniej istotne sprawy, co pozwoli skupić się przeważnie na implementowaniu mechanizmów gier. W przykładowych projektach nauczymy się obsługi maszyn wejściowych, użytkowania w grze nieelastycznych obiektów podlegających prawom fizyki, kolizji między obiektami, zastosowania kamer, tworzenia obiektów z prefabrykatów, ładowania scen, projektowania i kodowania interfejsu użytkownika itd.
Na koniec uzyskamy konkretne podstawy programowania, które utorują drogę do zrozumienia podstawowej składni C# i podstaw programowania zorientowanego obiektowo, aby wiedzieć nie tylko co pisać, lecz dlaczego i jak to naprawdę działa. Programowanie gier przy użyciu Unity i C# pomoże nam prawidłowo poznać silnik gier Unity i jego dokumentację oraz pokaże, jak niezależnie szukać dalszych informacji na temat nieporuszonych tutaj pojęć i wyzwań.
Dzięki tej książce będziemy mogli:
• Zrozumieć podstawy programowania zorientowanego obiektowo, w tym zagadnienia nad wyraz związane z grami.
• użyć podstawowe i przeciętnie zaawansowane możliwości języka programowania C# i jego składni.
• Zapoznać się ze wszystkimi głównymi typami składników silnika gier Unity: kolizjami i niesprężystymi obiektami, światłami, kamerami, skryptami, itd.
• zastosować podstawową znajomość silnika gier Unity i jego funkcji do równoważenia mechanizmów rozgrywki, aby zapewniać ciekawe wrażenia w grach.
Tytuł Programowanie gier przy użyciu Unity i C#. Podręcznik dla całkiem początkujących Autor Casey Hardman Tłumacz Jakub Niedźwiedź Wydawnictwo APN Promise EAN 9788375414356 ISBN 9788375414356 Kategoria Nauka i technika\Informatyka liczba stron 612 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie 1