Książka gromadzi propozycje użycia technologii informacyjno-komunikacyjnych w kształceniu twórczego ucznia. Propozycje te obejmują przykłady zastosowania oprogramowania edukacyjnego (programów GeoGebra, Graphic Calculus, VUstat, VUSurvey, arkusz kalkulacyjny) i gotowych tworzyw multimedialnych, które można pobrać z ogólnie przystępnych repozytoriów.
Najważniejsze jednak wydają się sytuacje dydaktyczne, w których korzystamy z komputera, dlatego także propozycje użycia oprogramowania stanowią równocześnie propozycje tworzenia właśnie sytuacji dydaktycznych, w których uczeń może być twórczy, co będzie skutkowało samodzielnym konstruowaniem wiedzy matematycznej.
Wykorzystane programy są łatwe, nieskomplikowane w obsłudze. Zaimplementowano je w sytuacjach dydaktycznych wymagających dynamiki, wyobraźni albo w celu wyeliminowania żmudnych i czasochłonnych czynności, jak np.
odręczne wykonywanie licznych wykresów. W książce czytelnik odnajdzie ponadto propozycję kompleksowego wglądu na wspomaganie kształcenia matematycznego zastosowaniem multimediów. Dzięki analizie podstawy programowej matematyki w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej pod kątem możliwości zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych i multimediów w realizacji poszczególnych treści ułatwi to użycie tego w procesie uczenia.
Materiały dydaktyczne posiadają formę: scenariuszy lekcji, przykładów użytkowania metody problemowej przy rozpatrywaniu zagadnień matematycznych, przykładów rozwiązywania mocnych zadań. Książka adresowana do: nauczycieli, aby zachęcić ich do komputerowego wspomagania dydaktyki, uczniów, by pokazać, że komputer może ułatwić rozumienie treści matematycznych i rozwiązywanie różno-rodnych zadań, jak także pomóc w samodzielnym odkrywaniu matematyki, rodziców, żeby ukazać im komputer jako niezwykle ważne, sprzyjające rozwojowi ich dziecka narzędzie.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.