Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania, a także silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, komfortowy interfejs użytkownika i zezwala na eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów użytkowanych w innych zestawach, takich jak 3ds czy Maya. Co atrakcyjne, Blender jest całkowicie gratisowy, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.
Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Stwarzając krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera i nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się ponadto, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach i kreować tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki temu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.
Konfigurowanie Bendera
Praca z plikami i obiektami w Blenderze
użytkowanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
Renderowanie obiektów
Ustawianie kamer i lamp
stosowanie systemu cząstek
Przygotowywanie i nakładanie tekstur
Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.